* Презентацију на увек актуелну тему “Колективно преговарање и синдикати” урадио је Пантић Немања, ученик одељења Фа22. Презентација је резултат активности на часу принципа економије, а професор је Ивана Маричић.

Колективно преговарање и синдикати

* Познати роман Добрице Ћосића “Корени” обрађује се у четвртом разреду, ове године свакако на другачији начин у односу на претходне године. Изузетно садржајан, студиозан и детаљан приказ чувеног Ћосићевог дела урадиле су, Марија Андрић, Тијана Петковић, Ана-Марија Антонијевић, Јована Ковачевић и Анастасија Митић, ученице одељења Тт44. Њихова професорка српског језика и књижевности је Аница Савић.

Корени – Добрица Ћосић

* Показатељи зарада је рад Анастасије Тмушић, ученице одељења Е41. Презентација је настала на часовима статистике, а професорка статистике у овом одељењу је Ирена Војиновић.

Показатељи зарада

* Делимо са вама радове ученика који су настали током учења на даљину. Ова презентација је рад  ученице одељења Фа22 Теодоре Божић на часовима математике у сарадњи са њиховом професорком Горданом Глишић.

Пирамида

* Како ће свет изгледати у будућности је тема која никад није била актуелнија. Ивана Петровић, ученица одељења Фа32, за час енглеског језика је припремила презентацију на ову тему. Њена професорка енглеског језика је Тамара Самаиловић.

The World of the Future

* Презентацију о оснивању и пословању Модне куће МОНА, урадиле су ученице одељења Е31 Гордана Андрић и Аница Ђорђевић. Настава у блоку из рачуноводства такође се реализовала на даљину, а један од резултата активности ученика и професорке рачуноводства Весне Николић је и ова презентација:

Мона

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Николије Љубић, Теодоре Јовановић, Анастасије Ђокић, Софије Вићовац, Милоша Вучковића и Немање Сјеран, одељење ТХТ 13, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/ljubicnikolija/g4ostjeiizvut4g0

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Николине Лазић и Габријеле Стевановић, одељење ТХТ13, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/2nikolinalazic/dg0cpdhj7r4qd47a

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Анђеле Томић, Тијане Тришић, Анђеле Скадрић, Немање Станкић, Милице Ђорђевић и Борислава Бркића, одељење ТХТ13, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/dusica_urosevic9/376xg485n0p494c?fbclid=IwAR1rZL3BeRQz485YRUZaGOrtEZuc4qX-CwBJlf7uOxwZ5DgaedpGhhxjRrA

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Дејане Милановић, Ђурђе Мијаиловић, Ање Јанковић, Алексе Ивковића, Милице Миладиновић и Жељане Пејовић, одељење ТХТ13, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/zeljanapejovic/649b5stahcqcp3ze

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Ане Лазаревић, Емилије Лукић, Душице Вучковић, Лидије Јаковљевић, Невене Сарић, Дуње Иванић и Зорице Митровић, одељење ТХТ13, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/analazarevicc20/809ldcosntk1csi3

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Ане Милановић, Николине Филиповић, Милице Грујичић, Катарине Милошевић, Катарине Андрић и Стефана Трајковић, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/milanovicana04/b98cgbo3ba2ulwu

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Дијане Јанић, Кристине Лазаревић, Кристине Пантић, Теодоре Јовановић, Михаила Милетића и Лазара Јекића, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/dijanajanic04/b5exu3spl59ms8oa

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Катарине Бојанић, Вељка Вељка Васиљевића, Павла Војиновића, Саре Марковић, Уроша Паунића и Анђелије Симић, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/pavlevojinovic0/xr47qzvi152q8j6o

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Саре Павловић, Анђеле Милић, Татјане Павловић, Невене Вујчић, Давида Васиљковића и Тијане Стојановић, одељење ФА12, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/milic4686/jq709jao4jkg3o2b

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Милице Михајловић, Саре Ничић и Сање Ничић, одељење ФА12, професор Душица Урошевић:

https://padlet.com/milica240404/Bookmarks

* Истраживачки задатак из српског језика и књижевности Анђеле Папић, Тамаре Микичић и Александре Јовановић, одељење ФА12, професор Душица Урошевић:

Кнежева вечера 

 

* Писмени задатак из српског језика и књижевности

ПУСТОШ И БЕЗНАЂЕ У ДУШАМА ЈУНАКА ЧЕХОВЉЕВЕ ДРАМЕ ,,УЈКА ВАЊА“

Неостварени снови, њима се тежи. Снови и жеље су ваљда смисао живљења. Одустати од снова било би исто као и живети празним животом, животом без среће и смисла.
Тако, чини ми се, живе и они, Чеховљеви јунаци. Сама атмосфера у којој се налазе, време које протиче некако је неиспуњено и тужно. Колико је сати – кључно питање. Живот су испунили сатима, данима, годинама, уместо да те сате и године, можда чак и деценије, испуне животом.
Промашена професија, промашена љубав, промашен живот. Све је некако изгубило смисао. И нико за то није крив. Да ли није? Није судбина крива, ми кујемо своју срећу.
У изгубљеном животу све се своди на кајање, кајање због несрећне љубави… Зашто бити заљубљен у некога ко не може да узврати ту љубав? Ипак, можда је и боље бити у таквој ситуацији него живети са особом према којој не осећаш ништа. Ништа, чак ни дивљење, то је већ проблем, већ велика заблуда. И грешке и заблуде могу се исправити, све може бити боље, само треба имати воље.
Посветити цео свој живот незахвалном, љутом на све, и цео живот посветити туђој срећи, то не може бити испуњен живот. Сав свој труд и рад уложити ради туђе славе, а опет не успети ништа. Чак и тај коме је све посвећено остао је незадовољан. Љут на живот, на срећу, на судбину, а зашто када си имао подршку и све услове, услове које ниси знао да искористиш. Тражи сажаљење као да се свет руши а ништа не покушава како би себи олакшао живот који стоји пред њим. То је првенствено био професор. Многи животи фокусирани су на његов. Како њега усрећити, како остати веран?
Да ли ће шума испунити живот ако се човек у шуми и у страху и за сламку хвата? Можда и пронађе срећу у тој природи. Барем је покушао да самоћу и разочарење у људе потисне природом. Можда, али душа ће остати празна. Побећи од живота, може ли се? Отићи од љубави коју познајеш, упознати нове и опет побећи од свих. Може ли доктор излечити сам себе?
Живот треба испунити срећом, и кад мислиш да је све пропало, све нестало, покушај поново, можда ти нови тренуци у животу буду довољно јаки да ништа прошло и не буде важно. Мислим да нико од њих није смео да се помири са судбином, већ су морали да јој се супроставе и од ње створе оно што сами желе.

Мијаиловић Дијана,
ученица Е31

* Јер девојка која чита зна

Требало би да будеш са девојком која чита. Буди са девојком која чита. Буди са девојком која свој новац троши на књиге, уместо на одећу. Која има проблем са мањком простора зато што има превише књига. Буди са девојком која има листу књига које жели да прочита, која има чланску карту у библиотеци од дванаесте године. Нађи девојку која чита. Знаћеш да је то она уколико увек има непрочитану књигу у торби. То је она која претражује полице са књигама, она која се тихо радује кад нађе књигу коју жели. Видиш ли ону чудну девојку која њушка странице старе књиге у антикварници? То је читатељка. Оне никада не могу да одоле мирису књига, посебно када су жуте и похабане. То је девојка која чита док чека кафу у кафићу. Уколико погледаш у њену шољу, наћи ћеш кајмак који плута по њој, зато што је заљубљена у књигу коју чита. Изгубљена у свету ауторовог дела. Седи. Можда ти да миг, мада већина читатељки не воли када их узнемиравају. Питај је да ли јој се допада књига. Наручи јој још једну шољицу кафе. Реци јој шта заиста мислиш о Мукарамију. Питај је је ли прочитала прво поглавље ,,Дружине прстена“. Разуми да, ако ти каже да је разумела дело ,,Уликс“ Џејмса Џојса, покушава само да звучи паметно. Питај је да ли јој се допада ,,Алиса у земљи чуда“ и да ли би она волела да буде Алиса. Лако је бити са девојком која чита. Поклони јој књиге за рођендан, Божић, годишњице. Дај јој поклон речи у поезији или песми. Дај јој Нерду, Паунда, Шекстоха, Кумингса, покажи јој да разумеш речи љубави. Разуми да она зна разлику између књига и стварности, иако покушава да јој живот наликује на њену омиљену књигу. Неће бити твоја кривица ако успе. Мора некако да покуша. Лажи јој. Ако разуме синтаксу, разумеће и твоју потребу за лагањем. Иза речи се крију и друге ствари: мотивација, вредност, нијансе, дијалози. Лагање неће бити крај света. Изневери је. Јер девојка која чита зна да разочарење увек доводи до врхунца; да можеш да почињеш изнова и да још увек будеш херој; да у животу понекад мора да буде зликоваца. Зашто бити уплашен од свега што ниси? Девојке разумеју да се људи, као и ликови развијају, мењају, осим у Твајлајту. Уколико пронађеш девојку која чита, држи је уз себе. Када је пронађеш у два ујутру како стеже књигу уз груди и плаче, направи јој шољицу чаја и загрли је. Можда ћеш је изгубити на пар сати али увек ће ти се вратити. Причаће као да су ликови из књига стварни, зато што на тренутке и јесу. Запросићеш је у ваздушном балону, или током рок концерта, или веома обично следећи пут када буде болесна – преко скајпа. Смејаћеш се тако снажно да ћеш се питати како то да ти срце још увек није искочило из груди и искрварило. Писаћеш причу о вашем животу, имаћеш децу са  Мачком у чизмама и Азланом, можда чак и истог дана. Заједно ћете шетати по зими кад остарите, а она ће рецитовати Китса док ти скидаш снег са својих чизама. Буди са девојком која чита зато што заслужујеш. Заслужујеш девојку са којом ћеш имати најмаштовитији живот. Уколико јој нудиш само монотонију, устајале сате и јадне предлоге, онда ти је боље самом. Уколико желиш свет и оно изван њега онда буди са девојком која чита, или још боље, буди са девојком која пише.

 Јована Маројевић,
ванредна ученица IV године